Tuesday, November 27, 2007

نورپردازی فضای شهری2

چند وقت پیش مطلبی خواندم که خبر از احیای عمارات محدوده شهرداری یک تهران می داد. بسیار تعجب کردم . با این حال و روز آسمان شب تهران که مملو از نور است و این حجم زیاد آلودگی نوری باز هم تفکر غلط سایه بر سلامت روان انسانهای شهری انداخته بود. سریع دست بکار شدم و در اولین پنجشنبه که آمد بسراغ مسئول زیباسازی شهرداری منطقه یک تهران رفتم. اما بعد از 2 بار مراجعه بالاخره تونستم با یکی از کارشناساش تلفنی صحبت کنم. سرتون و درد نیارم چون نتیجه نگرفتم و آقای کارشناس اصلا نمی خواست گوش بده ببینه من چی میگم تازه یه نفر هم این وسط پارتیمون شده بود تا مذاکرات به این مرحله برسه.
یه چند هفته ای گذشت و منم تحرکات جدی در سطح منطقه ندیدم. پیش خودم گفتم حتما بازم می خواستن شلوغ کاری کنند و پیش رئیس روئسا بگن ما هم داریم کاری می کنیم.
اما صحنه ای که دیروز دیدم خشکم زد. نه فقط این تفکر در منطقه 1 بلکه در منطقه ای چون 7 نیز رسوخ کرده است. بگذارید خبر از فاجعه آلودگی نوری بعدی بدهم. دیروز دیدم که به فاصله 1.5 متر تمام بدنه زیرین پل سید خندان تهران پرژکتورهای قوی جهت نورپردازی کار گذاشته شده بود.نورپردازی که نه ضرورت خاصی را ایجاب می کند و نه استانداردهای آن در نظر گرفته نشده است. به ردیف بالای پرژکتورها توجه کنید که با چه زاویه ای به فضا تابیده شده اند. این فاجعه بر متفکرینش مبارک.

Labels:

1 Comments:

At 4:26 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام بر شما سبز انديش گرامي
با توجه به رشد وبلاگ‌ نويسي در زمينه‌ي محيط زيست، بر آن شده‌ام تا دست به پژوهشي گسترده در اين حوزه بزنم.در اين راه، نگاهم به ياري شماست تا با تعاملي سازنده و هم‌افزايي‌اي درخور، به فرزند ايران در انجام بايسته‌تر اين مهم ياري رسانند.
منتظر نظرات ياري ارزشمند شما مي‌مانم

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home