Wednesday, June 27, 2007

مقارنه ماه و زهره



دوشنبه 28 خرداد ماه مقارنه زیبای ماه و زهره را شاهد بودیم . من خودم دیر متوجه شدم اما تا خبرش به من رسید سریعا به گروه های مختلفی از دوستانم اطلاع دادم . تا به نظاره آن بنشینند و لذت ببرند. حجم تماس های مکرر بالا رفته بود و خبر از شگفت زده شدن دوستانم. خودم هم چند عکس تهیه کردم که می تونید یکیش وببینید. اما ارتباطش با آلودگی نوری اینه که اگر مردم ما با دیدن چنین صحنه هایی متوجه زیبایی هایی بشوند که آسمان تاریک شب می تونه دارا باشه بهتر متوجه این مساله می شوند که
زنده باد نور استاندارد
و سعی بیشتری در کنترل منابع روشنایی شون می کنند از اون مهم تر دیگه از یه نور اضافی و غیر استاندارد لذت نمی برند.همینطور مسئولین این امر.
این شعر را هم شاعری خوش ذوق در شب مقارنه سروده.
باء بسم ا... را در آسمان دیدم شبی
خالق آن را ز جان و دل پرستیدم همی
ماه بود و یک ستاره در دل تاریک شب
با دو دست دیده این گل ز آسمان چیدم شبی
آنقدر زیبا که در توصیف آن مات است شعر
جلوه حق را در آن مستانه بوسیدم شبی
در مقام حیرت از قرآن بخواندم "قدر" را
رمز بسم ا... را یکباره فهمیدم شبی
برفراز خانه بود این نقش شگفت
ماه می خندید و من بر هر دو خندیدم شبی
شاعر:سیمین میرآفتاب

خط اول شعر "باء" اشاره به شکلی ک زهره و ماه ساختن
د

Labels:

2 Comments:

At 1:19 AM , Anonymous Anonymous said...

salam,kheili ziba bud,mamnon ke khabar dadi:)

 
At 4:49 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام .. سایت پرشین کتس در پنجمین سالگرد تولد خود دوباره شروع به فعالیت کرد ... انجمن حمایت از گربه ها

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home